Onsdagsoutfit inspiration

Glædelig sommer-onsdag! 🙂 jeg håber at I har haft mulighed for at komme ud og nyde solen. Man ved aldrig helt hvor længe vi får lov at beholde den. Jeg har for første gang i år luftet mine über blege sommerben i en nederdel, og selvom benene kunne være både brunere, pænere og længere, så er det altså en virkelig dejlig fornemmelse 🙂

Nedenfor lidt inspiration til et sommeroutfit. Jeg er vild med toppen, som jo kan bruges hele året rundt, og så har jeg et lille crush på farvene på coveret.

Jeg overvejede at tage til Distortion – det er næsten fjollet ikke at gøre det når man bor på Nørrebro, men efter at have sumpet på altanen og suuuuget sol til mig, så er jeg egentlig nok mest til bare at blive hjemme og slappe af 🙂 Men god fest til dem der er afsted! Man (jeg) kunne jo altid kigge lidt ud i morgen i stedet.

Skål – pas på jer selv og ha´en fantastisk aften 🙂

onsdagsoutfit inspiration 1.juni.2016

Minimum Maiica shorts her  //  Selected Femme Sfrika top her
//  Tommy Hilfiger sandal her  //  Richmond & Finch cover her
//  Ralph Lauren Zip Phone pung her

Onsdagsoutfit inspiration

Et lynhurtigt indlæg med dagens outfit inspiration 🙂 jeg er på vej ud af døren til afdelingsarrangement med arbejdet. En heldagstur der ender med middag i aften, så der bliver nok at se til. Men inden da ville jeg lige vise jer den kimono som jeg drømmer om. Men som er lidt for dyr. Men som også snart er ved at være udsolgt alle steder. Den er SÅ flot 🙂 den kan jo både bruges som kjole med bare ben, eller kimono med fx læderleggins eller fede jeans til. Smuk smuk smuk 🙂

Rigtig dejlig onsdag til jer!

onsdagsoutfit inspiration 18.05.2016

Gestuz Ellery kimono her  //  H&M faux læderleggins her
//  Tommy Hilfiger Julia sandaler her  //  Zarkoperfume Pink Molecule her

Afslappende hyggelørdag <3

Netop hjemvendt efter en tur til USA og så stak kæresten af i weekenden 🙂 dog på en længe planlagt tur, så jeg var jo som sådan ikke overrasket 😉 ham og 5 kammerater tog en herretur til Prag, hvor den stod på billige tjekkiske øl, historisk sightseeing, mandehørm, masser af god mad og hvad der ellers hører sig til.

Og så besluttede jeg at invitere min mor på københavner-overnatning. Hun kom tidligt lørdag, så spiste vi hjemmebagte boller og herefter kørte vi en tur ud i det blå. Vi plejer at gå lange ture i København når hun kommer i weekenderne engang imellem, men min fod har drillet lidt efter vores mange km i New York. Jeg tror kort og godt at den er overanstrengt. Hvilket er lidt fjollet, men smertefuldt. Så vi besluttede at tage turen i bil, og med sparsom vandring.

Vi startede med at køre til Fisketorvet, dog ikke for at shoppe, men for at gå rundt nede ved vandet og kigge på husbåde og drømme om den lejlighed jeg godt gad at eje dernede. Herefter kørte vi en tur til Dragør, som jo ca. er det mest hyggelige sted på sådan en solskinsdag. Solen var godt nok lidt nærig, men når den var fremme, føltes det som en sommerferie i Skagen. Der skal jeg helt sikkert tilbage og spise frokost en dag når vejret tillader det. På vores vej tilbage kørte vi forbi Flyvergrillen, og da ingen af os havde været der før, skulle vi da lige ind forbi. Nej hvor sætter det gang i rejsedrømmene når man står og ser den ene flyver efter den anden forsvinde op i himlen.

Ingen flyvergrill uden en rød pølse, så det var obligatorisk. Vi sluttede af med at køre en tur til Tuborg Havn, hvor der er vanvittig flot, men også vanvittig stille. Der var ingen mennesker. Overhovedet. Men så nød vi vandet og roen 🙂

Aftenen blev brugt på afslapning, rødvin, god mad, melodi grand prix og hygge. Rigtig dejlig lørdag inden en travl uge med en kæreste der skal til Jylland med arbejdet, mig der skal til heldags afdelingsarrangement med arbejdet, en svigermor der kommer på besøg i aften og en stor 15-års fødselsdag på lørdag med tilhørende overnatning hos svigerinde og svoger. Travl uge, men heldigvis fyldt med en masse dejlige ting 🙂

Onsdagsoutfit inspiration

Jeg er hjemme igen! 🙂 og har haft en fuldstændig fantastisk ferie, som jeg fortæller om henover de næste par dage. Og viser billeder fra.. mange billeder. Jeg undskylder på forhånd 🙂

Det er måske en lille smule inspireret af al det Tommy Hilfiger tøj jeg har set på min ferie, men jeg er altså blevet vældig forelsket i denne t-shirt 🙂 var endda også inde og prøve det, men gik fra den. Og jeg kan ikke forklare hvorfor. Men farvesammensætningen af den hvide, mørkeblå og røde er så flot, og er egentlig lidt et gennemgående tema i meget af det tøj jeg er lun på for tiden.

Glædelig onsdag til jer! 🙂 jeg håber på masser af solskin og tidligt fri!

onsdagsoutfit inspiration 11.maj.2016

Tommy Hilfiger t-shirt her  //  Vila jeans her
//  Mads Nørgaard klipklappere her  //  Decadent round bodycross taske her

New York – hvornår skal man besøge byen?

2. del af min foreløbige New York guide har ladet vente lidt på sig, men eftersom at jeg rejser på fredag er jeg ved at have fået New York-kriller og jeg tror at folk er ved at være trætte af at høre på mig. Så nu går det ud over jer i stedet 😉

I sidst indlæg (find det her) fortalte jeg lidt om områderne og valg af hotel. Egentlig bør man måske nok kigge flybilletter inden man bestiller hotel, men hvis man har gjort det omvendt, så er det nu at man begynder at finde en billet der kan bringe en over Atlanterhavet 🙂

304083_2388588788090_572408197_n

Man skal selvfølgelig overveje hvilken tid på året man ønsker at besøge byen. Og der er fordele og ulemper. Generelt vil jeg sige at vejret i New York aldrig er til at regne med. Jeg har været der i slutningen af august hvor vi havde 32 grader og masser af sol, 14 dage efter jeg kom hjem var der orkan. Jeg har været der i begyndelsen af oktober, hvor vi de første dage havde 25 grader og sol, sluttede med lidt regn og en uges tid efter hjemkomst, var der snestorm.

Dog er der nogle enkelte ting jeg har lært:
– Juni, juli og start august er simpelthen for varmt. 32-35 grader i en storby med så mange mennesker er bare ikke rart. Efter min mening.
– Priser på hoteller og fly er billigst i januar og februar, her er det dog ret koldt i byen med mulighed for sne og frost
– April + maj samt september + oktober er de måneder hvor det er muligt at komme derover til en nogenlunde pris, og man kan være heldig med skønt vejr
– På et eller andet tidspunkt skal jeg dog derover til jul.. det er jeg nødt til. Snestorm eller ej.

Derudover vil jeg sige, at selvom det er muligt at blive kølet ned i varmen som barn (i form af springvand og andre børnevenlige alternativer) så tror jeg ikke at nogen har glæde af at rejse derovre med små børn om sommeren. Selvom 30 grader er til at holde ud, så bliver det altså en smule forværret af bilos og menneskemylder. Da vi var der var det nødvendigt med et bad 2-3 gange om dagen. Luftfugtigheden i byen var vanvittig høj!

291772_2388589668112_1917142410_n

406912_4417895199482_867003095_n (1)

Alle måneder har jo naturligvis deres fordele og ulemper. Jeg glæder mig dog rigtig meget til at opleve foråret derovre denne gang, med alt hvad det byder på at smukke blomster og træer der er ved at springe ud. Der er noget specielt og rart ved at kunne gå rundt uden tyk jakke og vanter 🙂

Det kan også betale sig at undersøge helligdage, specielle sportsbegivenheder, koncerter, parader osv. inden man tager derover. Hvis man altid har drømt om at se Mariah Carey i Madison Square Garden, så vil det være ærgerligt at komme hjem og være gået glip af at hun var der 😉

296622_2388589988120_924546310_n60776_4417896039503_1369621211_n (1)

Og så lige et afsluttende billede af mig, helt solbrun (det kan man også blive derovre) høj på New Yorker-stemning og måske lidt småberuset. Men så glad bliver man altså af at være derovre 😉